Les Pontifex 43 level 2

Start
Zijbalk
Uitleg
Opdrachten
Socratisch gesprek
Verslag
Leerkracht

In deze les behandelen we Pontifex 43 level 2

Aan het einde van dit level

  • weet je wat we onder het begrip deugdethiek verstaan.
  • weet je wie Aristoteles is en wat hij te maken heeft met deugdethiek.
  • Weet je wie Socraties is

 

planner

  • lees de doelen
  • kijk gezamenlijk op U1 de video
  • leerlingen lezen zelf U2 + U3
  • Leerlingen maken opdrachten op tabblad O1 t/m 4
    (bij 4 maken ze zelf groepjes)
  • (11.10) Lees gezamenlijk U4: socratisch gesprek (video + definitie)
  • (10.15) Leerlingen oefenen via O5
  • (10.30) Leerlingen maken O6
  • Wijs op het verslag dat ze moeten maken

 

 


 

lk lessen o zijbalk links  

Zijbalk

De komende 10 minuten kies je zelf een werkvorm in de zijbalk links of rechts. Bij elke werkvorm staat een opdracht, soms er boven, soms er onder. Bewaar je antwoorden in een Word-document of een OneNote op OneDrive.

 <----- Zijbalk 

 Zijbalk ----->

 

Werkwijze

  1. In de zijbalken staan verschillende werkvormen. Soms is het een tekst, soms een foto, soms een ding om te maken.
  2. Bij elke werkvorm staat ook een opdracht. Die staat er soms boven, soms onder.
  3. Kies één werkvorm in de zijbalk links of rechts. Klik er op. 
  4. Kijk ook welke opdracht erbij staat. Voer die uit
  5. Sla je antwoorden op in een Word-document of een OneNote op Onedrive. (Tip: Heb je op papier gewerkt maak er dan een foto van.)

Tijd: 10 minuten

Ben je eerder klaar, kies dan een tweede werkvorm

We werken individueel, in stilte.

  lk lessen o zijbalk rechts

 

 

 We kijken wie Aristoteles is en wat hij bedoelt met de 4 deugden


Opdracht 1 t/m 4


Onderdeel Opdrachten

 

Opdrachten

extra

 

Uitleg:

Samen lezen tabblad U4

 

Oefening:

Doe in groepjes O5

Maak zelf O6

(en dan verslag)

 

Werk je verslag bij.

Evaluatie en Afsluiting

Evaluatie op proces

Hoe heb je deze les gewerkt? Geef jezelf een cijfer.

 

Evaluatie op product

Wat heb je deze les geleerd? Noem één begrip.