Pontifex 47 - Ruimte voor Heilig
Level 4 - Inbreng van buitenaf
(zo mogelijk komt hier het online gesprek met de Islamitische Unie Arnhem)
Inleiding
Arnhem is niet de eerste stad die te kampen heeft met problemen rond de komst van een moskee. Vandaag kijken we naar een uitzending uit Rotterdam over de moskee: Hoger dan de Kuip
Aan het einde van de les
-
heb je levensbeschouwelijke elementen benoemd een rol spelen bij de bouw van een moskee in een wijk.
-
Heb je deze elementen gekoppeld aan de situatie in Arnhem.
Video
We kijken naar de video: Hoger dan de Kuip. Maakt opgave 1 na de video
--> klik hier voor de video
Opgave 1
-
Welke levensbeschouwelijke elementen spelen een rol?
-
Hoe worden die uitgespeeld?
-
Wat kunnen we er mee in Arnhem?
Vergadering werkgroep
De voorzitter belegt een tweede vergadering. Hier is de vraag aan de orde: wat kunnen we leren van deze documentaire. In hoeverre is die representatief voor onze wijk? Welke levensbeschouwelijke elementen spelen een rol?
Maak allen een verslag van deze vergadering. Geef daarin antwoord op de volgende dingen:
- Wat is er allemaal aan de orde geweest?
- In hoeverre heb ik vanuit mijn overtuiging (rol) kunnen praten? Waarom wel, waarom niet?
- Wie is er allemaal aan het woord geweest?
opdracht 2
Jullie hebben nu twee vergaderingen gehad. Hoe schat je de kans in dat jij jouw doel bereikt?
Opdracht 3
We zijn bij het einde van de les. Schrijf hieronder een korte evaluatie van de les naar inhoud, rol, sfeer.